- Etusivu
- Palvelut
- Liiketoimintanne tukena
- Blogit ja artikkelit
- Tutustu hiltiläisiin
Tutustu hiltiläisiin
Tällä sivulla pääset tutustumaan hiltiläisiin monissa eri rooleissa
Toni Niskanen: Project Account Manager
Koin vuoden 2022 alussa, että oli aika ottaa uusi suunta urallani ja kokeilla jotain uutta. Olin vuosia työskennellyt rakennusalalla johtotehtävissä ja kirvesmiehenä ja sitten sattumuksen ja suosituksen kautta päädyin Hiltille työhaastatteluun. Mielenkiinto ja innostus Hiltiä kohtaan kasvoi koko ajan rekryn aikana ja erityisesti Hiltin omat työntekijät antoivat hyvin positiivisen mielikuvan työpaikasta ja työtehtävästä. Ja ei aikaakaan, kun aloitin Hiltillä Project Account Managerina.
Olen innoissani uudesta työstäni ja uusista haasteista ja yksikään työpäivä ei ole ollut samanlainen, lukuunottamatta koulutuspäiviä ulkomailla. Aamulla tarkistan ensimmäisenä sähköpostin ja kalenterin muistutellen itseäni päivän suunnitelmasta, ja tästä eteenpäin päivä lähtee muodostumaan omalla painollaan yllättävien yhteydenottojen ja suunniteltujen menojen yhtälöstä.
Tehtäväni on seurata vastuualueeni työmaita eli mitä työmaita on käynnissä ja missä rakennusvaiheessan ne ovat. Tämän pohjalta kartoitan, mitä tarpeita ja mahdollisuuksia kullakin työmaalla olisi, joihin Hilti voisi tarjota ratkaisua tai apua. Tehtävässäni etsin ratkaisuja laajempiin kokonaisuuksiin ja työni ei ole myydä pelkästään ykstittäisiä työkaluja tai rakennustarvikkeita vaan tarjota välineet ja konsultaatio esimerkiksi työmaan palokatkojen tekoon. Toimin työssäni Helsingin keskustan alueella ja asiakkaisiini lukeutuu monia rakennusalan suurimpia yrityksiä ja tämän lisäksi niiden työmailla toimivia pienempiä aliurakoitsijoita. Työskentelen yhteistyössä myös eri osa-aluieden ammattilaisten kanssa Hiltillä, ja omaan ydintiimiini kuuluu yhdeksän henkilöä. Toimiva yhteistyö eri alueiden työntekijöiden kesken helpottaa ja nopeuttaa työntekoa huomattavasti.
Hiltiläiset ovatkin aivan loistavia - positiivista ja iloista väkeä! Hiltillä on kannustava ja avulias ilmapiiri, josta on suuri apu erityisesti juuri uudessa työssä aloittaessaan. Omassa työssäni nautin mahdollisuudesta itse määrittää työskentelytapani ja suunnitella ajankäyttöni omiin tarpeisiin ja tottumuksiin sopivaksi.
Vaikka minulla onkin taustaa rakennusalalta olen silti saanut hyvin kattavan perehdytyksen Hiltin tuotteisiin ja ratkaisuihin. Koulutukset tapahtuvat Manchesterissa sekä täällä Suomessa. Erityisesti Exoskeletonia oli todella hieno päästä testaamaan ja tuntea itse sen hyöty ja mahdollisuudet.
TUTKINTO-OPISKELU TYÖN OHELLA
Account Manager Antti Ahlgren ja Regional Account Manager Mikko Nurmi opiskelevat parhaillaan uutta tutkintoa. Ahlgrenin tavoitteena on ottaa seuraava askel urallaan valmistumisen jälkeen. Nurmea motivoi uuden oppiminen ja osaamisen syventäminen.
Työntekijäarvolupauksemme perustuu sille, että Hiltillä jokainen voi löytää oman potentiaalinsa. Tuemme yksilöiden kehitystä heidän omien vahvuuksiensa ja tavoitteidensa mukaisesti, joka voi tarkoittaa niin asiantuntijuuden syventämistä nykyisessä roolissa kuin kasvamista uuteen rooliin. Kehittyminen tapahtuu sekä päivittäisessä työssä että erilaisten muodollisten koulutusten tai sisäisen mentorointiohjelmamme kautta. Monet työntekijämme ovat myös syventäneet osaamistaan tutkinto-opiskelun kautta.
Antti Ahlgren, Account Manager
Ahlgren on valmistunut Tradenomiksi, mutta jo opintoja päättäessään tiesi jatkokouluttautuvansa myöhemmin lisää, vietettyään ensin hetken työelämässä. Ahlgren aloitti uransa Hiltillä Account Managerina Pohjois-Karjalan alueella ja toimi tehtävässä kahden vuoden ajan ennen opintovapaalle jäämistä. Hän suorittaa tällä hetkellä Itä-Suomen yliopistolla johtamisen sivuaineopintoja, jotka täydentävät aikaisempaa tutkintoa ja mahdollistavat hakeutumisen suoraan maisterivaiheeseen kauppatieteiden puolelle yhteishaussa.
Tulevaisuudessa tavoitteena on työskennellä edelleen myynnin parissa, mutta siirtyä uralla eteenpäin, jolle täydennyskoulutus luo pohjan. Ahlgren kertoo voineensa aina keskustella avoimesti tahtotilastaan lähiesimiehensä kanssa ja saaneensa häneltä tukea. Opiskeluun liittyvät taloudelliset realiteetit oli otettava huomioon ennen opintovapaalle jäämistä ja yrityksen suunnalta tutkittiinkin erilaisia vaihtoehtoja. Ahlgrenin kohdalla oikeus aikuiskoulutustukeen täyttyi, joka mahdollisti siirtymiseen täysipäiväiseen opiskeluun. Kesän ajaksi hän veti kuitenkin jälleen työpaidan päälle sijaistaen Hilti Myymälöiden henkilöstön kesälomia Jyväskylässä, Tampereella ja pääkaupunkiseudulla.
Mikko Nurmi, Regional Account Manager
Nurmi opiskelee työnsä ohella konetekniikan insinööriksi (AMK). Koulutus tapahtuu monimuotototeutuksena eli opiskelu tapahtuu pääasiassa etänä omassa tahdissa tai omien projektitiimien asettamassa aikataulussa. Lähiopetuspäiviä on kuukaudessa kaksi ja tentit ajoittuvat arki-iltoihin.
Nurmen kipinä jatko-opiskeluun lähti omasta halusta oppia uutta ja laajentaa omaa näkemystä. Opiskelun aloittamista tuki se, että työtehtävät olivat tuttuja ja työtilanne stabiili. Myös perhetilanne mahdollisti opiskeluun keskittymisen, sillä lapset olivat varttuneet jo itsenäisemmiksi. Konetekniikasta hänellä ei ollut aikaisempaa teoreettista osaamista, mutta mekaniikka, rakentelu ja rakenteiden suunnittelu olivat aina olleet mielekästä tekemistä. Eniten hän odotti opiskelulta 3D -mallintamisen- ja tulostamisen opettelua. Nyt opintoja on takana jo kolme vuotta ja arvioitu valmistuminen edessä kuuden kuukauden kuluttua.
Nurmen toiveena oli opiskella toisaalta jotain ihan uutta, mutta toisaalta myös jotain sellaista, joka tukee olemassa olevaa osaamista ja nykyistä työtehtävää. Konetekniikan insinöörin opinnot valikoituivat lopulta siksi, että insinöörin opinnot olivat kiinnostaneet häntä jo aikanaan, kun opinnot kuitenkin ohjautuivat kaupalliselle puolelle. Lisäksi Nurmi pohti, että insinöörin osaamiselle on nykyajan työelämässä tarvetta. ”Suosittelen aikuisopiskelua erittäin vahvasti. Jos sisälläsi on pienikin palo opiskella, niin opintojen aloittaessa into kasvaa! Kokemuksesta voin sanoa, ettei vapaaehtoinen, aikuisiällä tapahtuva opiskelu ole missään vaiheessa pakkopullaa vaan opinnoista innostuu. "Olen myös kokenut, että opinnoista saa paljon enemmän irti, kun työelämässä on tullut käytännön esimerkkejä vastaan, joihin opiskeltua teoriaa ja toimeksiantoja voi soveltaa”, kertoo Nurmi.
MAAILMALLE JA TAKAISIN: JOHANNA TYNYS
Aloitin syyskuussa 2014 Hilti myymälöissä pk-seudulla ja vuoden 2015 alussa siirryin Lahden myymälään äitiyslomasijaiseksi. Lahdessa viihdyin lokakuuhun 2015 asti, jolloin siirryin pk-seudun Timanttispesialistiksi vastaten Timantti- ja purku-urakoitsijoista.
Vuoden 2018 helmikuussa muutin Dubliniin ja aloitin Irlannin maaorganisaatiossa sähkökoneiden ja tarvikkeiden tuotepäälikkönä vastaten myös Uutuustuotekoulutuksien järjestämisestä puolivuosittain. Irlannin maaorganisaatio eroaa Suomesta kokonsa myötä: Irlannissa operoidaan vielä noin puolet pienemmällä pääluvulla, vaikka se onkin pohjois-Euroopan nopeiten kasvava maaorganisaatio. Käytännössä tämä tarkoittaa laajempia vastuualueita niin kenttätyöskentelyssä kuin tuotemarkkinoinnissa. Itse vastasinkin kaikista Hiltin tuoteportfoliossa olevista akkukoneista, raskaista johtokoneista, timanttikoineista sekä kaikista tarvikkeistamme.
Vuoden 2020 alusta siirryin takaisin myynnin pariin vastaamaan kansallisesta sisäviimeistelytiimistä. Koska tiimi oli uusi aluevaltaus, vuoden alku menikin pitkälti tiimiä kasatessa ja rekrytoidessa sekä toimialaan syvemmin tutustuessa. Valitettavasti Covid-19 iski koko voimallaan juuri kun oikeat henkilöt oli löydetty ja perehdytetty mullistaen myös oman elämäni täysin. Pandemian vuoksi koin keväällä, että haluaisin palata lähemmäs kotia ja Hilti järjestikin sisäisen siirtoni mallikkaasti heinäkuussa 2020. Nyt toimin kansallisena Business Developerina Korjausrakentamisen sovellukselle Suomessa.
Hiltillä parasta ovat ihmiset ja heistä lähtöisin oleva kulttuuri. Minne tahansa menee voi aina luottaa Hilti-kulttuurin luovan positiivisen pohjavireen kaikkeen toimintaan ja siksi onkin helppo ottaa vastaan kansainvälisiä mahdollisuuksia niiden tarjoutuessa, sillä aina maasta riippumatta tietää olevansa töissä Hiltillä.
Omassa työssäni onkin parasta tiimirajojen ylittävä toiminta, jossa pääsen tekemään yhteistyötä niin meidän kenttähenkilökunnan kuin asiakkaiden kanssa koko Etelä-Suomen alueella. Koska työni tarkoituksena on sekä kehittää nykyisiä että löytää mahdollisia uusia tapoja palvella korjausrakentamiseen keskittyneitä asiakkaitamme, työpäiväni koostuvat niin kenttäpäivillä asiakkaiden kuin kollegoiden haastatteluista kuin kotikonttorilla tulosten purkamisesta. Pian pääsen myös globaalin työryhmämme kanssa työstämään koulutusmateriaaliamme, mitä odotan innoissani!
KESÄTYÖNTEKIJÄNÄ HILTILLÄ, KESÄ 2020
Työllistimme tänä kesänä 15 kesätyöntekijää erilaisissa työtehtävissä, niin myynnissä, huollossa kuin insinööriosastollammekin. Ohesta pääset lukemaan Jannen, Mustafan ja Danielin kokemuksia kesästä.
Janne Kuusela: Opiskelen Helsingin Haaga-Heliassa ja valmistun tradenomiksi keväällä 2022. Aloitin Hiltillä keväällä 2020 ensin osa-aikaisena koulun ohella ja koulun loputtua aloitin kesätyöt Vallilan Hilti myymälässä. Olen aikaisemmin ollut töissä rakennustyömailla sekä myyjänä rautakaupassa, joten ala oli minulle entuudestaan jo vähän tuttu. Hiltillä työskentely on antanut itselleni todella paljon kokemuksia myynnistä ja tykkään siitä, että myyjänä olen päässyt ratkaisemaan asiakkaiden erilaisia ongelmia ja työskentelemään laadukkaiden työkalujen parissa.
Mustafa Sabir: Opiskelen viimeistä vuotta LUT-yliopistossa rahoituksen ja analytiikan maisteriohjelmassa ja aloitin työt Hiltillä maaliskuussa. Hain Hiltille, koska työyhteisö vaikutti olevan monikulttuurinen ja kansainvälistymismahdollisuudet ovat erinomaiset. Työnhakuprosessi Hiltille oli erittäin vaivaton ja omalla kohdallani kaikista epätyypillisin. Lähestyin Hiltin rekrytoijaa LinkedInin kautta ja ilmaisin olevani kiinnostunut työpaikasta ja työtehtävästä. Haastatteluprosessi oli nopea sekä vaivaton, ja pian tulinkin valituksi haluttuun työtehtävään Hiltin punaisiin riveihin. Työskentelen talousosastolla ja olen pääosin hoitanut myyntireskontraa ja tehnyt luotonvalvontaa. Kesän jälkeen on tarkoitus jatkaa Hiltillä vielä ainakin syksyn ajan.
Daniel Salomäki: Opiskelen kone- ja rakennustekniikkaa ja valmistumiseen menee vielä pari vuotta. Aloitin toukokuussa Hiltin asiakaspalvelussa ja on ollut hieno kokemus olla avuksi asiakkaidemme ongelmatilanteissa ja auttaa heitä tilausten kanssa. Hiltin ratkaisuja ja tuotteita on helppo suositella, koska luotan niiden oikeasti tehostavan ja helpottavan asiakkaidemme työtä. Tarkoitus on jatkaa syksyllä vielä koulun ohessa osa-aikaisena Hiltillä.
Luca Huttenmeister - AMS Graduate Trainee
Olen kotoisin Saksasta ja tulin Suomeen opiskelijavaihtoon vuonna 2016 ja rakastuin maahan samantien, joten halusin suorittaa opintoni loppuun täällä. Halusin kartoittaa, olisiko Suomessa minulle myös työpaikkaa valmistumisen jälkeen ja löysin Hiltin. Hilti teki minuun heti vaikutuksen ihmislähtöisellä toiminnallaan ja tarjoamillaan kansainvälisillä mahdollisuuksilla.
Aloitin Hiltin huollossa tammikuussa 2020 ja osallistun 18 kuukautta kestävään koulutusohjelmaan nimeltä AMS Graduate. Ohjelman idea on, että ensimmäisen 6 kuukauden aikana tutustun kaikkiin rooleihin, joita meillä on täällä huoltokeskuksessa. Aloitin tukitehtävistä ja nyt olen jo mekaanikon roolissa korjaamassa työkaluja. Seuraavaksi teen muutaman erilaisen paikallisen sekä globaalin projektin, jotka määrittyvät vielä tarkemmin myöhemmin. Ohjelman jälkeen tarkoitus on, että pääsen johtotason tehtäviin, joko täällä Suomessa tai ulkomailla. Tulevaisuudesta ei vielä tiedä ja tavoitteeni on suoriutua ohjelmasta mallikkaasti ja olla oikeasti hyödyksi Hiltille, ja näyttää, kuinka hyvä olen oppimaan, kehittymään ja kasvamaan.
Hiltillä parasta on työympäristö - en ole koskaan ollut yrityksessä, jossa olisi yhtä mahtavia ihmisiä! Pidän erityisesti diversiteetistä, avoimuudesta sekä vahvasta tunteesta, että olemme yhtä isoa tiimiä. Tämän koulutusohjelman myötä on mahtavaa päästä tutustumaan kaikkiin erilaisiin rooleihin ja oppia joka päivä uutta. Mikään päivä ei ole samanlainen ja se on erittäin jännittävää!
2019 joulukuun hiltiläinen: tytti koivunen
Aloitin Hiltin Jyväskylän myymälässä vuonna 2015, joten nyt joulukuussa tulee tasan neljä vuotta täyteen Hiltillä. Työskentelin myymälässä vuoden, jonka jälkeen siirryin Account Manageriksi pääkaupunkiseudulle ja tässä tehtävässä olen työskennellyt nyt kolme vuotta. Ensi vuoden alussa siirryn markkinointitiimiimme mittalaitespesialistiksi lanseeraamaan uuden mitoitustyökalun.
Hiltillä työskentelyssä on parasta yrityksen arvot, ihmiset sekä laadukkaat tuotteet. Mielestäni kaikista tärkeintä on työskennellä yrityksessä jonka arvot vastaavat omiani. Hiltillä tuetaan työntekijöitä ja työyhteisö on todella kannustava. Pääsen työssäni tapaamaan paljon erilaisia ihmisiä, ratkaisemaan asiakkaiden pulmia, tarjoamaan laadukkaita tuotteita sekä rakentamaan kumppanuutta asiakkaiden kanssa.
Työpäiväni harvoin seuraavat tarkoin määriteltyä kaavaa. Account managerin työ on hyvin omatoimista, joten suunnittelu on tärkeä osa työtä. Monesti kuitenkin myös tilanteet muuttuvat päivän aikana ja voivat vaatia nopeaa reagointia. Työpäiväni aikana tapaan asiakkaita heidän toimistoissaan sekä työmailla. Päivän aikana ratkaisen asiakkaiden ongelmia, esittelen Hiltin tuotteita sekä tarjoan meidän ratkaisuja.
Suosikki Hilti-tuotteeni on akkukäyttöinen linjalaser PM 30-MG. Sen kirkas vihreä säde sekä hienosäätöominaisuus ovat saaneet paljon kehuja asiakkailta. Hankittaessa laser vielä Työkalupalveluumme, ei asiakkaan tarvitse murehtia edes mahdollisista putoamisista tai muista kolhuista.
2019 marraskuun hiltiläinen: Janne Kunnas
Aloitin Hiltillä alkuvuodesta 1997 varastohommissa silloisessa varastossamme Helsingin Malmilla. Tarkoitus oli tulla vain tilapäisesti töihin, mutta kuinkas kävikään - 22 vuotta myöhemmin olen edelleen täällä. Vuonna 2000 siirryin Hilti myymälään ja työskentelin aina vuoteen 2007 asti eri pääkaupunkiseudun myymälöissä ja sen jälkeen siirryin asiakaspalveluumme Vantaalle. Palvelin asiakkaita puhelimessa 4 vuoden ajan ja sen jälkeen palasin jälleen pk-seudun myymälöihimme. Tällä hetkellä olen työskennellyt vuoden uudessa Vallillan myymälässämme.
Olen viihtynyt Hiltillä loistavasti ja yksi tärkein syy siihen on tuotteet, joihin voin luottaa ja tiedän, että asiakas saa aina vastinetta rahoilleen, kun autan häntä hankkimaan tarvitsemansa työkalut ja tarvikkeet. On ollut hieno päästä seuraamaan näiden vuosien aikana, kuinka työkalut ja koko rakennusala on kehittynyt!
Parasta työssäni on ihmisten auttaminen - niin asiakkaiden kuin työkavereidenkin. Vuosien aikana on tullut opittua valtava määrä tietoa Hiltin työkaluista ja palveluista ja on hienoa päästä soveltamaan kaikkea sitä tietoa ja auttaa asiakkaita heidän kiperissä rakennusprojekteissaan. Pääkaupunkiseudun työkaveritkin soittelevat usein ja kyselevät apuani moniin hankaliin tuote- tai sovelluskysymyksiin.
Työpäivien aamut alkavat aina samalla tavalla tavaran hyllyttämisen ja inventaarion merkeissä. Sen jälkeen jokainen päivä on erilainen ja pitää sisällään asiakkaiden opastusta, tuotteiden demoamista asiakkaille ja muita myymälänhoidollisia tehtäviä. Olemme viime vuosina rekrynneet myös paljon uusia hiltiläisiä ja he tulevat monesti luokseni myymälään harjoittelemaan ja saan jakaa osaamistani myös heille ja auttaa heitä matkassaan alkuun.
Koko Hiltin tuotevalikoima on ympärilläni koko ajan töissä ollessani ja kaikista tuotteista olisi paljon hyvää sanottavaa. Mutta erityisesti MQ-kiskojärjestelmämme on mainitsemisen arvoinen, koska siitä voi rakentaa lähestulkoon mitä vain ja sen pystyy muokkaamaan monenlaisiin projekteihin. Yksittäisistä tuotteista DX 5 on sellainen, jota suosittelen mielelläni, sen monipuolisuuden ja helppokäyttöisyyden takia.
2019 LOKAKUUN HILTILÄINEN: SUVI KIRJAVAINEN
Aloitin Hiltillä huhtikuussa 2017, joten juhlin nyt lokakuussa 2,5-vuotispäivääni yrityksessä! Minut palkattiin Suomesta suoraan Manchesterissä sijaitsevan Pohjois-Euroopan logistiikkaosastolle, jossa työskentelin Materials Managerina vastaten useiden tuoteportfolioiden tuotteiden materiaalivirtojen hallitsemisesta sekä varastojen ja palvelutason optimoimisesta. Kesällä 2018 minulle tarjottiin muutaman kuukauden pituista vuorotteluvapaasijaisuutta Suomen logistiikkatiimissä Local Logistics Expertinä, jonka myötä muutin Suomeen. Vuorotteluvapaasijaisuuden jälkeen jatkoin alueellisen Materials Managerin tehtäviäni vielä muutaman kuukauden ajan Suomesta käsin, kunnes vuodenvaiheteessa aloitin nykyisessä roolissani B2B Specialistina vastaten Hilti Suomen sähköisestä kaupasta.
Hiltillä työskentelyssä parasta on kollegat ja kansainvälisyys. Maasta, tiimistä ja työtehtävästä riippumatta työkaverit ovat huippuja – hiltiläiset ovat ystävällisiä ja innokkaita auttamaan. Töitä tehdään tavoitteellisesti, mutta samalla pidetään kiinni rentoudesta, jolloin työskentely on hauskaa. On myös hienoa ja rikastuttavaa päästä työskentelmään kansainvälisissä tiimeissä. Kansainvälisyys ilmenee myös monipuolisina uramahdollisuuksina ulkomailla. Lisäksi arvostan joustavaa työskentelyä sekä mahdollisuutta etätyöhön.
Tavanomainen työpäiväni koostuu sähköisen kaupankäynnin ratkaisujen sekä asiakkaidemme kanssa yhteistyössä heidän ja Hiltin välisen sähköisen kaupankäynnin kehittämisestä. Työpäiväni ovat usein hyvinkin erilaisia, mikä tuo vaihtelua työntekoon. Teen paljon yhteistyötä meidän myyntitiimiemme kanssa, jotta voimme yhdessä kehittää asiakkuuksiamme kokonaisvaltaisesti. Lisäksi tyypilliseen työpäivääni kuuluu yhteistyöpalaverit alueellisen ja globaalin sähköisestä kaupasta vastaavien henkilöiden kanssa, joiden kanssa vaihdamme kokemuksia parhaista käytännöistä sekä yhteistyössä pyrimme ratkomaan ilmenneitä haasteita.
Lempituotteeni on kompakti ja kevyt FCC 22-A akkuporakone/-ruuvain, joka toimii erinomaisesti monipuolisena apurina kotiympäristössäkin.
2019 Syyskuun hiltiläinen: Christopher Langinauer
Aloitin Hiltillä tammikuussa 2014 Account Managerin tehtävissä ja oltuani kentällä puolitoista vuotta siirryin Training Officeriksi koulutuskeskukseemme Manchesteriin. Tammikuussa 2017 minulle tarjoutui mahdollisuus muuttaa Skotlantiin ja vetämään siellä myyntitiimiä aluejohtajana. Vaikka siitä nautinkin paljon, niin silti keväällä 2018 palasin takaisin Suomeen ja olen siitä lähtien luotsannut yhtä pääkaupunkiseudun talonrakennustiimiä aluejohtajana.
Hiltillä parasta on ihmiset ja kulttuuri. Olen Hilti urani aikana työskennellyt useassa eri tiimissä, kahdessa eri maassa ja olen huomannut, että maasta tai tiimistä riippumatta Hiltiläiset ovat aina avuliaita ja ystävällisiä. Täällä on helppo tuntea itsensä tervetulleeksi ja osalliseksi suurta kansainvälistä perhettä. Tykkään myös siitä, että olemme erittäin ammattimaisia kaikessa mitä teemme.
Nykyisessä työssäni parasta on ihmisten kehittäminen. On todella palkitsevaa nähdä, kun henkilö, jonka olet rekrytoinut ja kouluttanut kehittyy ja onnistuu erinomaisesti tehtävässään ja myös ylennetään seuraaviin tehtäviin.
Tyypillinen työviikko sisältää yleensä 2- 3 kenttäpäivää tiimiläisten kanssa, asiakaskäyntejä spesialistin kanssa sekä suunnittelua että hallintopuolen asioita. Esimerkki päivä viime viikolta: amupäivä kentällä AM:n kanssa asiakkaissa sekä toimistolla että työmailla, iltapäivällä business review tiimiläisen kanssa ja huomisen tapaamisiin valmistautumista.
Suosikkituotteeni on DX 5 eli vanha DX 460, joka on ajaton klassikko, josta Hiltin tarina alkujaan alkoi. Myös ensimmäinen demoni oli DX demo - DX:n kun ottaa vielä Hiltin Työkalupalveluun niin homma rokkaa!
2019 ELOKUUN HILTILÄINEN: MIKAEL ROGERS
Aloitin Hiltillä kesätöissä asiakaspalvelussa vuonna 2008 ja sittemmin työskentelin opiskelun ohessa myös eri Hilti Myymälöissä.
Sain tilaisuuden laatia Hiltille graduni, joka nivosi hyvin yhteen kaupalliset opiskelut ja käytännön verkkokaupan case-tutkimuksen muodossa. Valmistumisen jälkeen siirryin kenttämyynnin pariin vastaamaan vahinkosaneerausasiakkuuksista Etelä-Suomessa. Vuonna 2016, kun lanseerasimme kalustonhallintapalvelut Suomessa, päädyin nykyisiin tehtäviini myynnin tukeen.
Myynnin tuen ohjelmistojen ja palveluiden spesialistina hoidan muun muassa ON!Track kalustonhallintapalvelumme jälkimarkkinointi- ja koordinointitehtäviä yhdessä muiden palveluspesialistien ja tuotepäälliköiden kanssa.
Hiltillä työskentelyssä parasta on huippukollegat, yrittäjähenkisyys ja monipuoliset vaihtelevat työtehtävät. Sopivan taustan ja kiinnostustusten kohteiden kautta on mahdollisuus vaikuttaa tehtäväkenttään ja urapolkuun yrityksen sisällä. Globaalissa yrityksenä myös kansainvälinen verkostoituminen on mahdollista ja oppien jakamiseen kannustetaan.
Tavallinen työpäiväni koostuu konttorilla tai etätöissä tuesta asiakkaillemme ja myyntitiimeille ohjelmistojen ja palveluiden käyttöönottojen sekä haastavampien konsultaatioiden parissa. Parhaita hetkiä työpäivissä ovat tapaukset, joissa onnistumme asiakkaan kanssa yhdessä löytämään keinoja saamaan palveluistamme täyden hyödyn heidän yritykselleen. Kuulun myös omien töideni ohessa Lean-tiimimme, jossa sulavoitamme asiakkaidemme ja Hilti työntekijöiden arkea, jotta kaikilla jäisi mahdollisimman paljon aikaa lisäarvoa tuottavien tehtävien hoitoon.
Suosikki Hilti tuotteeni ovat kaikki akkukoneet yhdistettynä kalustopalveluihin. Näitä optimoituna hyödyntäen pk- ja isommat yritykset saavat tuotteistamme ja palveluista täydet tehot ja suurimmat säästöt pitkässä juoksussa. Toki kannattaa muistaa myös koneisiin liittyvät parhaat tarvikkeet kirsikkana päälle.
2019 HEINÄKUUN HILTILÄINEN: MIKAELA KETTUNEN
Aloitin Hiltillä maaliskuussa 2019, joten olen suhteellisen tuore Hiltiläinen. Olen HR Business Partner core-myyntidivisioonalle, ja työhöni kuuluu toimia erityisesti core-tiimin "first point of contact" -henkilönä kaikissa henkilöstötoimiin ja muihin juokseviin asioihin liittyen. Tämän lisäksi vastaan koko yrityksenlaajuisesti meidän henkilöstötyytyväisyyskysely GEOS:ta koordinoiden sitä paikallisesti, ja olen myös vastuussa Great Place to Work-tutkimuksen prosessista.
Olen äärettömän iloinen, että olen päässyt Hiltille töihin! Hilti on ihan mahtava työnantaja, ja kaikki kollegat ovat ottaneet minut vastaan erittäin hyvin. Arvostan todella paljon, kuinka paljon Hilti panostaa työntekijöihinsä. Täällä oikeasti välitetään ihmisistä, ja se näkyy ihan jokapäiväisessä toiminnassa. Pidän myös siitä, kuinka kansainvälinen meidän työympäristö on. Meillä on Espoon toimistolla työntekijöitä ympäri maailman, ja myös meitä suomalaisia on lähtenyt laajalti maailmalle viemään suomalaista osaamistaan eteenpäin. Tulevaisuudessa toivon ehkä itsekin pääseväni kokemaan Hiltin toimintaa myös muualla päin maailmaa.
Parasta työssäni on olla tekemisissä muiden ihmisten kanssa. Vietin perehdytykseni aikana paljon aikaa kentällä meidän edustajien kanssa, ja se oli todella antoisa ja kattava tapa oppia ymmärtämään Hiltin toimintaa paremmin ja nähdä mitä meidän avaintyöntekijät tekevät päivittäin. Aion jatkossakin pitää säännöllisesti kenttäpäiviä, jotta pysyn kärryillä miten meillä menee ja opin lisää liiketoiminnastamme.
Työskentelen pääsääntöisesti Espoon pääkonttorillamme, jossa voin vapaasti valita työtilani sen mukaan, mitä kulloinkin olen tekemässä. Jos minun pitää keskittyä johonkin tarkkuutta vaativaan työhön, voin mennä meidän Silence-tilaan työskentelemään, jolloin voin rauhassa keskittyä vain omaan tekemiseeni. Jos taas teen työtä muiden ihmisten kanssa, voin työskennellä meidän Collaboration-tiloissa, joissa on sallittua keskusteleminen työkavereiden kanssa. On hienoa, että pääkonttorilla on niin paljon vaihtoehtoja erilaiseen työskentelyyn. Musikaalisena ihmisenä suosikkituotteeni on ehdottomasti radio-laturi RC 4/36-DAB. Sen avulla voi työmaalla kuunnella musiikkia samalla kun lataa akkuja.
2019 KESÄKUUn hiltiläinen: HARRI MÄENALANEN
Olen työskennellyt Hiltillä 2,5 vuotta ja ensimmäinen positioni Hiltillä oli Account Managerin tehtävä Tampereen rakennusteollisuuden tiimissä. Nyt olen reilun vuoden ajan toiminut samaisessa tiimissä Regional Account Managerina hoitaen avainasiakkaita Pirkanmaan seudulla.
Normaali työpäiväni kattaa useamman asiakastapaamisen asiakasyritysteni kanssa ja kumppanuuksien rakentamista heidän kanssaan. Teen paljon myös yhteistyötä sekä suunnittelutyötä sisäisten ja ulkoisten toimintasektoireiden kanssa. Työpäivien erilaisuus tuo vaihtelua päiviin ja erityisesti kun pääsee auttamaan asiakasta heidän ongelmatilanteissaan, tuo se aina myös positiivista draivia omaan päivään. Työssäni on parasta kumppanuuksien rakentaminen asiakasyritysten kanssa sekä tottakai loistavat tiimikaverit ympäri Suomen.
Hiltillä parasta on ehdottomasti joustava työskentely, ihmisläheinen johtamiskulttuuri sekä tiimityöskentely, jossa pyritään ottamaan yksilön vahvuudet huomioon. Suosikkituotteeni ehdottomasti on akkukäyttöinen väliseinärankanaulain BX 3 L - asentajaystävällinen laite, joka mahdollistaa pölyttömän työskentelyn haastavissakin kohteissa ja jonka avulla asiakas pystyy lisäämään omaa tuottavuuttaan työmaaolosuhteissa merkittävästi.
2019 toukokuun hiltiläinen: Juha tavi
Aloitin Hiltillä elokuussa 2011 teknisenä myyjänä Espoon ja Länsi-Uudenmaan alueella. Toimin tehtävässä 2,5 vuotta, jonka jälkeen aloitin tuotepäällikön tehtävissä vastuualueenani akku-ja sähkötyökalut. Nykyään vastaan ehkäpä tunnetuimmasta Hilti tuotealueesta: Kombi- ja piikkausvasaroista, joiden ohella myös timanttikatkaisu,-hionta ja -poraustuotteet sekä kaikki Hiltin tarvikkeet kuuluvat vastuulleni.
Hilti on ollut minulle hyvä työnantaja, joka on tarjonnut sopivan ympäristön kehittyä työssäni, kokea ja oppia uusia asioita sekä mahdollisuuden myös kehittää muita ihmisiä heidän työssään. Minulla on varsin hyvä mahdollisuus muokata omaa tehtäväkuvaani tarpeen mukaan, joten työtehtävissäni on aika paljonkin vaihtelua päivittäin. Ehkäpä merkittävintä minulle on kuitenkin yrityksessä vallitseva kulttuuri - avoin, keskuteleva, salliva ja toimeenpaneva.
Uuden toimistomme myötä meillä on hienot puitteet työskennellä ja voimme valita työskentelemmekö hiljaisessa tilassa vai keskustelun ja yhteistyön mahdollistavassa ympäristössä. Monesti juuri aamupäivisin teen keskittymistä vaativaa työtä kuten markkinointisuunnitelmia, hinnoittelua ja kampanjoiden suunnittelua rauhallisissa työpisteissä. Iltapäivisin teen enemmän yhteistyötä muiden kunssa ja voimme suunnittella esimerkiksi koulutuksia tai vastaan myyntimme kysymyksiin tuotteista ja sovelluksista.
On mahdotonta sanoa omaa suosikkituotetta, mutta omien harrastuksien myötä iskevä akkumutteriväännin on ollut erinomainen apuri monessa hommassa.
Mutta katsoessani elokuussa tulevia uutuustuotteita, täytyy sanoa että uusi suosikkituotteeni on vasta tulossa myyntiin!
2019 HUHTIKUUN HILTILÄINEN: MIKKO PYKÄLÄINEN
Olen työskennellyt Hiltillä vuoden verran ja vedän insinööritiimiämme, johon kuuluu koko maan kattava kenttäinsinööriverkosto sekä Keilarannan pääkonttorillamme työskentelevä ECC (Engineering Competence Center).
Kenttäinsinöörit toimivat konsultatiivisessa asiantuntijaroolissa asiakasrajapinnassa ja heidän kanssaan pääsen osallistumaan asiakaskeskusteluihin niin softan, palveluiden kuin myös ratkaisujen myynnin osalta. Nämä ovatkin parhaimpia työpäiviä, kun pääsen viettämään heidän kanssaan kenttäpäivää ja näen, kuinka paljon asiakkaat ja kollegat arvostavat heidän asiantuntijuuttaan. ECC taasen antaa puhelin- ja sähköpostitukea asiakkaille ja kollegoille ratkaisten heidän viikottaisia kysymyksiään ja haasteitaan. Tämän lisäksi ECC tekee myös tekee vaativaa laskentaa ja suunnittelua projekteille. Tätä on mahtavaa seurata sivusta ja huomata, kuinka he puhelimessa voivat ratkaista visaisiakin kysymyksiä. Lisäksi monimutkainen 3D -mallinnus tai RSTAB -laskenta ei tunnu olevan heille mikään hidaste vaan enemmäkin energiaa antava ja aivonystyröitä kutkuttava haaste!
Normaali työpäiväni ja työviikkoni kuuluu pitkälti strategisten suuntaviivojen luomisesta ja niiden jalkauttamisesta. Lisäksi vietän paljon aikaa viikottaisten rutiinien, sähköpostien ja palavereiden parissa. Ehdottomasti mieluisin tuotteeni Hiltillä on insinööripalvelut! Näitä palveluita meillä löytyy asiantuntijaneuvonnasta aina yksityiskohtaisen suunnitelmien tekemiseen.
2019 MAALISKUUN HILTILÄINEN: TINO RÄTY
Aloitin taipaleeni Hiltillä jo vuonna 2011 ammattikoulun työharjoittelusta, mutta ensimmäisen määräaikaisen sopimuksen tein virallisesti vuonna 2013. Toimin parin vuoden ajan huoltomekaanikkona Vantaalla kunnes vuonna 2015 aukesi mahdollisuus siirtyä Hiltin Glasgown huoltoyksikköön.
Vietin Glasgowssa kaksi vuotta oppimassa hienoja uusia asioita ja kehittymässä mekaanikkona, jonka jälkeen kesällä 2017 palasin Suomeen. Henkilökohtaisista syistä jouduin olemaan vuoden verran poissa Hiltiltä, mutta toukokuussa 2018 palasin ja heti joulukuussa minut nimitettiin Suomen ensimmäiseksi Local Repair Expertiksi.
Tykkään työskennellä Hiltillä, koska Hilti on erittäin hyvä ja vakaa työpaikka, täynnä mahdollisuuksia niin Suomessa kuin globaalistikkin. Jos vain rahkeet riittävät, tie on auki vaikka mihin! Parasta työssäni on ehdottomasti ihmisten kehittäminen ja coachaaminen sekä uuden roolini tuoma vastuu.
Normaali työpäiväni sisältää kaikkien kuukauden sisällä huollettujen koneiden analysoinnin ja ongelmakohtien paikantamisen ja sitä kautta parhaiden ratkaisuiden löytämisen ja kehittämisen. Koulutan myös muita mekaanikkoja päivittäin ja teen paljon yhteistyötä muiden maiden kollegoiden kanssa sekä globaalisti Hiltin insinöörien kanssa, joiden kanssa mietimme, miten pystymme jatkuvasti kehittämään toimintaamme. Eli työni on hyvin monipuolista ja pidän siitä todella paljon!
Suosikki Hilti tuotteeni on TE 1000 – AVR piikkari, koska se on luotettava ja hyvä työkalu sekä siksi, että olen olen ollut mukana kehittämässä globaaleja huoltostandardeja siihen.
2019 helmikuun hiltiläinen: juha-pekka rissanen
Aloitin urani Hiltillä keväällä 2012 myyjänä Jyväskylän Hilti Myymälässä eli aikalailla tasan 7 vuotta sitten. Vuodet 2014-2016 ennen nykyistä tehtävääni toimin energia ja teollisuus -toimiallalla Account Managerina. Nyt olen toiminut myymäläpäällikönä vilkkaimmassa myymälässämme Vantaalla hieman yli 3 vuotta.
Hiltillä työskentelyssä parasta on hyvä työporukka, mukavat asiakkaat ja erinomaiset tuotteet. Hiltillä työskentelyssä arvostan erityisesti sitä, että työntekijän toiveet ja elämäntilanteet otetaaan hienosti huomioon. Omalla kohdallani tämä mahdollisti syksyllä 2017 pienen hengähdyksen reissaamisen muodossa. Pakkasin repun selkään ja matkustin 5kk ympäri Australiaa ja Uutta-Seelantia.
Normaali työpäivä kuluu luonnollisesti pääosin myyntitehtävien parissa, mutta rooliini kuuluu myös uusien työntekijöiden perehdyttämistä sekä myymälän visuaalisesta ilmeestä ja välittömästä saatavuudesta huolehtiminen.
Suosikki Hilti-tuotteeni on SD 5000-A Akkuväliseinäruuvain. Käytettävyydeltään ylivertainen laite, jota on kiva myydä ja josta asiakkaat myös pitävät erityisen paljon.
2019 TAMMIKUUN HILTILÄINEN: SUSANNA KUUSELA
Olen työskennellyt Hiltillä kesästä 2016 saakka eli nyt 2,5 vuotta. Aloitin työni Hilti Myymälöissä Vantaalla ja Kalasatamassa ja puolen vuoden jälkeen siirryin Account Manageriksi PK-seudulle. Toimin siinä roolissa vuoden 2017 ja nykyiseen Regional Account Mangerin tehtävääni tulin vuoden 2018 alussa.
Tykkään työskennellä Hiltillä, koska työ on mielenkiintoista, vaihtelevaa ja monipuolista. Aina oppii uutta ja itseään pääsee haastamaan. Saan työskennellä osaavien ja inspiroivien ihmisten kanssa ja vedämme yhtä köyttä. Lisäksi talon arvojen takana on helppo seistä. Parasta työssäni on ihmiset; mahtava työyhteisö johon saan kuulua sekä myös asiakkaat. Kanssakäyminen sekä ratkaisujen löytäminen ja keksiminen yhdessä vie eteenpäin.
Normaali työpäiväni koostuu asiakastapaamisista sekä toimistotyöstä. Tapaan asiakkaitani heidän toimistoillaan sekä käyn yhdessä Hiltin Account Managerien kanssa työmailla. Pyrin tapaamaan asiakkaita mahdollisimman paljon. Lisäksi päivät kuluvat suunnittelun, hinnoittelun ja tarjousten, asiakkaiden projektien sekä Hiltin sisäisen, osastojen välisen, yhteistyön parissa. Hyödynnän työssäni jatkuvasti esimerkiksi insinööriosaston osaamista.
Suosikkituotteeni vaihtelee, mutta tällä hetkellä se on ehdottomasti uusi TE 2000-AVR -
siitä tulee aina loistavaa palautetta asiakkailta!
2018 JOULUKUUN HILTILÄINEN: JYRKI MARTIKAINEN
Aloitin reilut 12 vuotta sitten Jyväskylän Hilti Myymälässä ja sen jälkeen olen ehtinytkin kokeilemaan monia eri työtehtäviä. Olen työskennellyt täällä Suomessa erilaisissa myynnin tehtävissä sekä markkinointijohtajana ja olin myös muutaman vuoden ajan Lontoon myyntijohtajana. Nyt olen toiminut reilun vuoden verran Hilti Suomen toimitusjohtajana ja kaikista näistä eri rooleista on ollut hurjan paljon apua tämän tehtävän hoitamisessa.
Pidän Hiltillä työskentelystä, koska täällä perheyrityksen pitkäjänteisyys ja kulttuuri yhdistyvät kansainvälisen yrityksen kunnianhimoon ja kasvumahdollisuuksiin. Työssäni parasta on ehdottomasti ihmiset – niin hiltiläiset kuin asiakkaatkin.
Kaikki työpäiväni ovat kovin erilaisia, mutta kyllä niissä on tunnistettavissa tietty kaava, jossa aloitan päiväni yleensä noin kuudelta hoitamalla aamuisin rutiineja kuten sähköposteja. Sen jälkeen päiväni täyttyvät 1-1 tapaamisista tiimini kanssa, asiakastapaamisista sekä kokouksista.
Hiltin kaikki tuotteet ja palvelut ovat äärimmäiset laadukkaita ja luotettavia sekä pitkän tuotekehityksen tulosta. Ja tällä hetkellä suosikkiratkaisuni on Hilti tuottavuusanalyysi, jonka avulla voimme löytää konkreettisia mahdollisuuksia tuottavuuden kehittämiseksi asiakkaillemme.
2018 MARRASKUUN HILTILÄINEN: TIINA KOIVISTO
Aloitin Hiltillä tammikuussa 2017 eli kohta kaksi vuotta sitten ja työskentelin aluejohtajana Keski- ja Itä-Suomen sekä Kymeenlaakson ja Etelä-Karjalan alueella. Vuoden 2018 alussa siirryin aluejohtajaksi pääkaupunkiseudulle ja tällä hetkellä vastuualueeseeni kuuluvat pääkaupunkiseudun lisäksi Lahti, Kymenlaakso sekä Etelä-Karjala.
Ehdin työskennellä ennen Hiltiä noin 10 vuotta vähittäiskaupan parissa, viimeisimpänä marketpäällikkönä S-ryhmässä. Mutta Hiltin myötä minulle avautui avain uudenlainen toimiala ja liiketoimintamalli. Oppimista on ollut hurjasti, mutta kaikkien hiltiläisten tuki on mahdollistanut uuden toimialan haltuun ottamisen. Ja tästä juuri pidän Hiltissä eniten! Täällä ihmiset ovat valmiita auttamaan toisiaan ja onnistumme yhdessä. Vahva kulttuuri, itselleni sopivat arvot ja mahtavat ihmiset tempaisivat minut mukaansa heti ensimmäisestä päivästä alkaen.
Työn monipuolisuuden vuoksi normaalia työpäivää on vaikea määritellä, mutta priorisoin kalenterini viettääkseni mahdollisimman paljon aikaa tiimiläisteni kanssa. Tapaamme yhdessä asiakkaita ja kehitämme toimintaamme. Lisäksi viikkoon mahtuu yleensä erilaisia koulutuksia sekä palavereita kollegoiden, tiimiläisten ja yrityksemme eri toimintojen kanssa. Uusien hiltiläisten perehdyttäminen on myös keskeinen osa työnkuvaani. Työni on myös liikkuvaa ja pääsen haastamaan itseäni hyvin erilaisten asioiden parissa. Koen oppivani joka päivä jotain uutta, tämä on ehdottomasti yksi työni parhaita puolia.
Hilti panostaa hyvin paljon tuotekehitykseen ja lanseeramme monta kertaa vuodessa uusia entistä parempia tuotteita ja palveluita. Elokuussa lanseerasimme uuden TE 2000 -piikkarin ja tämä on ollut ehdottomasti suosikkituotteeni ensikosketuksesta saakka. Kuinka niin kevyellä laitteella voikaan saada niin paljon tuhoa aikaiseksi - tuottavasti ja turvallisesti tietenkin!
2018 Lokakuun hiltiläinen: Jari Männikkö
Joulukuussa minulla tulee täyteen 21 vuotta Hiltillä ja siitä suurimman osan olen toiminut Vantaan asiakaspalvelun tiiminvetäjänä. Tykkään oikeastaan kaikesta Hiltillä - tärkeimpinä mainittakoon täällä työskentelevät ihmiset ja yrityksen kulttuuri. Mutta sen lisäksi minulle on tärkeää myös työn vaihteluvuus. Asiakaspalvelutiimimme tekee todella asiantuntevaa ja hektistä työtä - meillä on monta rautaa tulessa koko ajan, mutta on hienoa vetää näin hienoa ammattilaisten tiimiä. Koko ajan on mahdollisuus kehitää itseään ja oppia uutta hienoista tuotteista ja palveluistamme.
Normaali työpäiväni on kiireinen mutta monipuolinen. Tuen tiimiä löytämään oikeita ratkaisuja asiakkaiden monimutkaisiin rakennushaasteisiin ja olen itse myös vastaamassa asiakkaiden puheluihin ja autan heitä ratkaisemaan rakentamisen haasteita. Voin ylpeänä todeta, että meillä on hyvin korkea palvelutaso ja vastaamme tuleviin asiakaspuheluihin keskimäärin 10 sekunnissa.Työpäiviin mahtuu myös paljon eri järjestelmien ja prosessien pyörittämistä sekä palavereita muiden eri Hiltin osastojen kanssa.
Erityisesti Hiltin akkutyökalut ovat itsellä lähellä sydäntä monestakin syystä mutta erityisesti siksi, että mökilläni ei ole sähköä, joten akkutyökalut ovat olleen aivan loistavia! Käytän paljon SFC 22 -akkukonetta ja keväällä ostin myös akkusirkkelin. Uusi, kauan odotettu pistosaha täytyy myös hankkia, kunhan ensin vain keksin jonkin projektin, jossa voin sitä käyttää.
2018 syyskuun hiltiläinen: Tuomas Puura
Aloitin Hiltillä vuoden 2012 marraskuussa ja työskentelin vuoden verran Jyväskylän Hilti myymälässä, jonka jälkeen siirryin Account Manageriksi. Vastuullani oli Keski-Suomen talonrakennustoimialan pienet ja keskisuuret sekä vahinkosaneerauksen asiakkuudet. Siitä siirryin palveluspesialistin tehtävään, jossa olen viihtynyt mukavasti jo kahden vuoden ajan.
Parasta Hiltillä työskentelyssä on erinomainen työilmapiiri sekä mukavat työkaverit. Lisäksi tuotteemme sekä palvelumme ovat erittäin laadukkaita ja edustavat aina rakennusalan terävintä kärkeä. Omassa työssäni parasta on se, että jokainen työpäiväni on erilainen. Toimialueeni on laaja, mistä johtuen pääsen tapaamaan asiakkaitamme useilla eri paikkakunnilla saaden samalla tehdä yhteistyötä paikallisen myyntihenkilöstömme kanssa.
Normaalina työpäivänäni saan tarjota asiakkaillemme heidän tarpeisiinsa sopivia Hilti palveluita, kuten Hiltin ON!Track kalustonhallintaratkaisua. Olen päivittäin tekemisissä asiakkaidemme kanssa toimitusjohtajista asentajiin niin työmailla kuin toimistoissa. Työpäiviini kuuluu asiakastapaamisia, kalustoanalyysejä, ON!Track kalustonhallintaratkaisun käyttöönottoja tai käyttöönoton suunnitteluja, asiakkaidemme kouluttamista mutta yhtälailla myös oman henkilöstömme kouluttamista. Työpäiväni saattaa kulua Jyväskylässä, mutta seuraavana päivänä saatan olla jo Kuopiossa, Joensuussa tai vaikka Vaasassa tapaamassa asiakkaitamme.
Suosikkituotteitani Hiltin palveluista ovat ehdottomasti kalustonhallintaratkaisu ON!Track sekä Työkalupalvelu, jotka oikein jalkautettuna tuovat asiakkaillemme huomattavia tuottavuushyötyjä. Tuotteista ehdoton suosikkini on Hilti urani alusta saakka ollut legendaarinen SID-22 (nykyään SID-4) iskevä akkuruuvinväännin. Tällä hetkellä kiinnostusta herättävät myös juuri markkinoille tulleet akkukäyttöset putkipuristimet sekä puurakentajien kauan odottama akkupistosaha.
2018 elokuun hiltiläinen: Juho Salonen
Tulin Hiltille töihin vuonna 2005 eli 13 vuotta on vierähtänyt. Aloitin kenttäinsinöörin tehtävässä ja 2008 siirryin markkinointiosastolle, jossa olen toiminut tuotemarkkinoinnin tehtävissä tuotepäällikkönä vastaten erilaisista teknisistä tuotteista.
Viihdyn Hiltillä erinomaisesti monestakin syystä, mutta yksi tärkeimmistä on työni monipuolisuus. Suunnittelemme globaalin tiimin kanssa tulevia tuotteita ja paikallisen markkinointitiimimme kanssa tulevia kampanjoita sekä tapaan paljon erilaisia asiakkaita yhdessä myyntitiimiemme kanssa. Olen myös mukana kehittämässä rakennusalaa erilaisissa projekteissa asiakkaidemme kanssa. Työssäni on myös tärkeää olla tukena myynnillemme ja vastaan paljon tuotteisiin liittyviin kysymyksiin ja pidän erilaisia ulkoisia ja sisäisiä koulutuksia.
Minulle tarjoutui myös hieno mahdollisuus kansainväliseen työskentelyyn Hiltillä ja olin vuodet 2011-2013 regioonamme pääkonttorilla Machesterissa vastaten installaatiotuotteistamme Pohjois-euroopassa.
Parasta työssäni on hetket, jolloin saamme asiakkaan tyytyväiseksi ja onnistumme joukkueena. Päivittäin tähtäämmekin yhdessä tiimimme kanssa, ei vain täyttämään asiakkaan odotukset, vaan ylittämään ne. Tyytyväiset asiakkaat takaavat jatkuvuuden myös meidän olemassaololle.
Hiltillä suosikkituotteeni on uusi akkukäyttöinen BX3 kiinnitystyökalu. On hienoa, kun pystymme tuomaan asiakkaalle jotain aivan uutta, mikä helpottaa merkittävästi asiakkaan työtä. Uusimpana hittituotteena meillä on ON!Track kalustonhallintaratkaisu, joka mahdollistaa asiakkaalle ennennäkemättömän tehokkaan tavan hallinnoida kalustoaan.
2018 heinäkuun hiltiläinen: Jussi Johansson
Olen työskennellyt Hiltillä 15 vuotta myynnin ja tuotehallinnan parissa. Parasta työssäni on olla osa asiakkaiden haastavia raskaansarjan projekteja ja myös loistavat kollegat Suomessa ja ulkomailla tekevät työskentelystä hienoa.
On mahtavaa työskennellä yrityksessä, joka on alansa kärki innovaatioden kehityksessä. Olemme tiimini kanssa vahvasti mukana niin kehittämässä kuin testaamassa uusia tuotteita ja järjestelmiä, joita Hilti tuo markkinoille maailmalla. Tiimini on saanut olla vuosien varrella monessa tuotekehitysprojektissa mukana ja sitä kautta olemme saaneet asiakkaillemme Suomessa aivan terävintä kärkeä olevia innovaatioita testiin ja käyttööön. Näitä tuotteita ja järjestelmiä sitten asiakkaidemme kanssa hiotaan muiden maiden asiakkaiden käyttöön.
Timantti- ja purku-urakoinnissa päivät ovat melko hektisiä. On paljon asiakkaiden ongelmien ratkaisua, huollon kanssa koordinointia sekä myös haastavien projektien suunnittelua. Tämän työn suola on se, että voit olla samalla viikolla Etelä-Suomessa miettimässä Hiltin huollon kanssa laitteiden optimaalista huoltoa yhdessä asiantuntevien mekaanikkojen kanssa ja loppuviikosta Pohjois-Suomessa auttamassa asiakkasta haastavassa projektissa paikallisen Hilti edustajan kanssa.
Jos suosikkituote pitää valita, niin kyllä se on elokuussa markkinoille tuleva DST 20-E seinäsahausjärjestelmä, jonka kehityksessä olen ollut 5 vuotta mukana. Uskon, että asiakkaamme arvostavat myös Hiltin tarjoamaa kokonaispakettia, jossa emme ainoastaan myy tuotteita vaan myös koulutamme asiakkaan henkilöstön työmaalla tuotteen käyttöön. Hienoista järjestelmistä ei ole iloa ellei asiakas saa niistä kaikkea tehoa irti!
2018 kesäkuun hiltiläinen: Erkki Martikainen
Aloitin Oy Martor Ab:n palveluksessa vuonna 1982, joka 90-luvulla sitten muutti nimensä Hilti Suomeksi - eli 36 vuotta olen ollut samassa yrityksessä ja nyt juhannuksesta jään eläkkeelle.
Olen viihtynyt näin kauan Hiltillä, koska aina uran edetessä on löytynyt mielenkiintoisia ja vaihtelevia työtehtäviä kansainvälisessä ympäristössä. Hilti tarjoaa mahdollisuuden jatkuvaan oppimiseen ja kehittymiseen, jonka myötä on tarjoutunut aina uusia haasteita ja työtehtäviä sekä mahdollisuus saavuttaa merkittäviäkin tuloksia myynnin parissa. Parasta työssäni on ihmiset, ja minulle onkin rakentunut vuosien mittaan laaja kansainvälinen kontaktiverkosto niin Hilti-konsernin sisällä kuin asiakkaiden parissa.
Olen aamuihminen ja työpäiväni alkavat yleensä aikaisin sähköpostien lukemisella. Jossain päin maailmaa on aina työpäivä, joten käsiteltävää postia aamuksi kertyy tasaisesti. Iso osa Global Account Executive -roolia on ns. orkesterointi eli toimin yhdistävänä linkkinä, asioiden edistäjänä ja järjestelijänä paikallisten Hilti organisaatioiden ja asiakasorganisaatioiden välillä.
Suomen johtoryhmän jäsenyys merkitsee operatiivista johtamista, analysointia sekä strategista suunnittelua ja sen myötä paljon kokouksia ja palavereita. Tehtäviini kuuluu myös paljon suunnittelua, sopimusten ja esitysten valmistelua ja esittämistä.
Hilti Työkalupalvelu on ehdottomasti suosikkipalveluni, koska se tuo asiakkaille niin kiistattomia tuottavuushyötyjä ja antaa asiakkaalle mahdollisuuden keskittyä omaan ydinosaamiseensa, kun me huolehdimme työkaluista. Hiltin innovaatiot, niin tuotteiden kuin palveluiden muodossa, saavat minut ja tapaamani asiakkaat aina innostumaan!
2018 toukokuun hiltiläinen: Saku Paavola
Aloitin Hiltillä vuonna 2006 ja työskentelen Turun Hilti Myymälässä myymäläpäällikkönä. Normaaliin työpäivään kuuluu myymälän asiakkaiden palveleminen, ratkaisujen etsiminen asiakkaiden ongelmatilanteisiin, uusista innovaatioista kertominen, tuotteiden demoaminen sekä myymälän logistiikasta ja valikoimasta huolehtiminen. Viimeiset pari kuukautta ovat tosin olleet hieman erilaisia, koska olemme avanneet Turkuun uutta myymälää. Uusi myymälä on Suomen ensimmäinen uuden brändimme näköinen ja se antaa täysin uudenlaisen asiointikokemuksen hienoine demoalueineen. Tulee olemaan todella mielenkiintoista kuulla, mitä palautetta saan asiakkailta uusista tiloista ja onko myymälän sijainti heille optimaalinen.
Työssäni tapaan päivittäin useilta eri toimialoilta kymmeniä erilaisia ihmisiä asentajista toimitusjohtajiin. On hieno tunne, kun pystyy löytämään asiakkaalle nopeamman ja tehokkaamman tavan tehdä töitä, joka tarkoittaa myös samalla ajan ja rahan säästöä heille.
Hiltin laatu, innovatiiviset tuotteet ja palvelut sekä mahtava brändi antavat hyvät lähtökohdat menestyksekkääseen työpäivään. Erikoismaininta pitää antaa mahtaville työtovereille ja hyvälle tiimihengelle, se auttaa jaksamaan myös niinä todella kiireisinä päivinä.
Suosikkituotteeni on MQ-kiskojärjestelmä, koska siitä pystyy rakentamaan mitä ihmeellisempiä kokonaisuuksia jokaisen asiakkaan tarpeisiin. Asiakkailta saan todella hyvää palautetta SD 5000-A22 akkuväliseinäruuvaimesta ja erityisesti sen toimintavarmuutta ja kapasiteettia kehutaan useasti.
2018 huhtikuun hiltiläinen: Jorma Seppänen
Olen saanut tehdä hommia Hiltillä jo reilut 22 vuotta ja tällä hetkellä toimin insinööriosaston kehityspäällikön tehtävässä. Aiemmin olen työskennellyt useissa eri rooleissa mm myynti-, markkinointi-, asiantuntija-, projektinjohto- ja esimiestehtävissä.
Parasta Hiltillä työskentelyssä on huikeat työkaverit, jotka ovat sekä osaavia ammattilaisia että hienoja ihmisiä. Lisäksi suurta iloa on tuottanut Hiltin aito panostus ihmisten kehittämiseen sekä yksilön kulloisessakin roolissa että kohti seuraavaa työtehtävää. Jatkuva, säännöllinen yhteistyö kansainvälisten kolleegoiden kanssa tuntuu etuoikeudelta, josta koen kiitollisuutta.
Normaali työpäiväni pitää sisällään uusien liiketoimintamahdollisuuksien kehittämistä, yhteistyötä erilaisten vaikuttajatahojen ja suunnittelijoiden kanssa sekä uusien tiimijäsenten valmennusta.
Eniten positiivista palautetta saan suunnittelijoilta ja muilta vaikuttajilta Hiltin insinööripalveluista ja teknisestä tuesta. Heille erityisen tärkeää on luotettavat palvelumme, joiden avulla he saavat nopeasti vastaukset heitä askarruttaviin kysymyksiin. Tämä mahdollistaa heidän tehokkaan ja menestyksekkään työskentelyn omissa tehtävissään.
2018 maaliskuun hiltiläinen: Mikko Turunen
Olen työskennellyt Hiltillä pian 6 vuotta ja tällä hetkellä työskentelen Aluejohtajana ja esimiehenä myyntitiimilleni. Ennen nykyistä rooliani olen työskennellyt teknisenä myyjänä vastaten isojen rakennusliikkeiden asiakkuuksista Keski-Suomen alueella sekä toimialaspesialistina vastaten konevuokraamoasiakkuuksista Itä-Suomen alueella.
Parasta Hiltillä työskentelyssä ja samalla parasta työssäni ovat loistavat työtoverit ja erinomainen tiimihenki. Lisäksi minulle tärkeää on se, että tuotteemme ja palvelumme ovat laadukkaita ja voin olla ylpeä saadessani myydä niitä.
Normaali työpäiväni koostuu asiakaskäynneistä ja tiimini tukemisesta heidän työssään. Olen usein mukana alueeni tärkeimpiä asiakkaita tavatessamme ja lisäksi hinnoittelun ohjaaminen ja tiimin osaamisen kehittäminen ovat tärkeä osa työpäivääni.
Suosikki Hilti-tuotteeni on PR 30-HVS A12 -tasolaser. Se on kestävyydeltään ja helppokäyttöisyydeltään vertaansa vailla ja asiakkailta saatu palaute on aina ensiluokkaista!
2018 HELMIKUUN HILTILÄINEN: JAMES DOCKERY
Aloitin työskentelyn Hiltin päävarastolla vuonna 2008 ja kun Hilti sitten ulkoisti varastopalvelunsa, siirryin siinä samalla uuden yrityksen palvelukseen. Mutta jonkin ajan kuluttua huomasin, että kaipasin Hiltiä ja sen kulttuuria ja ihmisiä. Kokeilin töitä muutamassa eri yrityksessä, mutta ne eivät vain olleet yhtä mielenkiintoisia ja niiden työskentely-ympäristöissä oli selviä puutteita Hiltiin verrattuna. Joten yhtenä päivänä suuntasi takaisin Hiltille tiedustelemaan, olisiko minulle tarjolle töitä. Ja kyllä, sain samantien paikan Hiltin huollosta, jossa työskentelen edelleen.
Aluksi työskentelin työkalujen vastaanotossa ja nykyään toimin huoltomekaanikkona vastuullani katkaisu- ja hiontatyökalut. Työympäristömme on hieno sekoitus eri kulttuureita ja ihmisiä eri taustoista. On hienoa päästä työskentelemään näiden ihmisten kanssa joka päivä ja tehdä tärkeää työtä, jolla on oikeasti merkitystä. Vanhana koripalloilijana pidän erityisesti tiimityöskentelystä ja tiimini merkitsee minulle paljon ja saamme hienoja tuloksia aikaan. Parasta Hiltissä on mielestäni ympäri Suomen olevat Account Managerimme. He tekevät hienoa työtä kohdaten joka päivä lukuisia asiakkaita, kertoen tuotteistamme ja auttaen asiakkaita heidän projekteissaan. He ovat kuin yrityksemme sormenpäät, jotka koskettavat asiakasrajapintaa ja me muu organisaatio olemme kämmenenä tukemassa. Tietysti myös meidän 3 päivän huoltolupas on loistava! On hienoa olla mukana toimittamassa tätä lupausta asiakkaille, koska eihän sitä voisi huonompaa palvelua odottaakaan alan parhailta työkaluilta.
2018 tammikuun hiltiläinen: Asta Häkkinen
Aloitin Hiltin asiakaspalvelussa reilut 9 vuotta sitten ja sen jälkeen toimin johdon assistenttina, mutta nyt viimeiset 7 vuotta olen toiminut brändin ja viestinnän parissa. Viime vuoden alussa otin vastuulleni puhtaasti vain digitaalisen markkinoinin, joka pitää sisällään sosiaalisen median, sähköpostimarkkinoinnin, videot ja nettisivut. Olemme aktiivisia niin somessa, netissä kuin meilien lähettäjänäkin, joten puuhaa kyllä riittää.
On hienoa päästä työskentelemään joka päivä loistavien työkavereiden kanssa yrityksessä, joka oikeasti arvostaa työntekijöitään, ja lisäksi työskentely premium-brändin parissa tekee työstä hyvin mielenkiintoista.
Hiltin tuotteet ovat vertaansa vaille mutta meillä on myös monia hienoja palveluita helpottamaan rakennusalan arkea, kuten supernopea Huoltopalvelumme, laadukkaat Insinööripalvelumme sekä Hilti ON!Track Kalustonhallintaratkaisu.
2017 helmikuun hiltiläinen: Mikko Ihanamäki
Työskentelen Hiltillä neljättä vuotta ja toimin mielenkiintoisten energiateollisuuden projektien parissa.
Työpäiviini kuuluu paljon mitoitusta, suunnittelutyötä ja työmaalla käyntejä. Energiateollisuuden projetit ovat isoja ja haastavia ja juuri se tekee tästä työstä hyvin mielenkiintoista ja samalla se on hyvin antoisaa.
Kutsumus raskaan teollisuuden pariin tulee osittain jo verenperintönä kotiseudultani Satakunnasta, Suomen teollistuneimmasta maakunnasta!
Suosikki Hilti-tuotteeni ei ole työkalu vaan tarjoamamme palvelut, kuten esim. Insinööripalvelut tai Huoltopalvelu, joista olen saanut paljon hyvää palautetta asiakkailtani.
2017 maaliskuun hiltiläinen: Katja Okkonen
Työskentelen Hiltillä yhdeksättä vuotta ja vastaan Hilti Myymälöiden markkinoinnista ja myynnistä kollegani kanssa.
Ihmiset ovat tehtävässäni tärkeässä roolissa ja pääsen työskentelemään mahtavan tiimin kanssa yhteiseen päämäärään pääsemiseksi. Tämä onkin työssäni parasta, me Hiltiläiset ja upeat asiakkaat. Normaaliin työpäivääni kuuluu esim. uuden myymäläkonseptimme suunnittelu ja lanseeraus, esimiestyötä ja tiimin myynninvalmentamista.
Suosikki Hilti tuotteita on monia, mutta parasta on se, että Hilti Myymälöissä pääsemme demoamaan asiakkaille oikeastaan mitä tuotetta vain – Tervetuloa siis Hilti Myymälään ja testaamaan vaikka huikeaa akkukonetuoteperhettämme!
2017 huhtikuun hiltiläinen: Henrik Salmelainen
Olen työskennellyt 17 vuotta Hiltin Myyntipalvelussa ja olen edelleen joka aamu innoissani tullessani töihin! Työssäni on parasta loistava tiimihenki ja laadukkaat tuotteet, joiden myymisestä voin oikeasti tuntea ylpeyttä.
Hiltillä on myös hyvin selkeät arvot ja tavoitteet ja ne sopivat hyvin yhteen omien arvojeni kanssa. Työssäni vastaan asiakkaiden puheluihin ja sähköposteihin yli 12 000 kertaa vuodessa, mutta silti yksikään työpäivä ei ole samanlainen. Toimin myös pääluottamusmiehenä ja vastaan tiimimme kehitystavoitteista ja niiden toteutumisesta.
Suosikkituotteeni on Hiltin panosnaulain DX 460 ja erityisesti uudesta Huoltopalvelustamme on hienoa kertoa asiakkaille, koska se saa heidät aina yllättymään positiivisesti ja toteamaan ”Voiko tuo olla edes totta!”.
2017 toukokuun hiltiläinen: Aapo Ilola
Aloitin Hiltillä vuonna 2007 keskuvaraston työnjohtajana ja vuodesta 2008 lähtien olen toiminut huollon päällikkönä. Parasta Hiltillä on mielestäni yrityskulttuuri sekä ilmapiiri, joka motivoi tulemaan töihin joka päivä.
Luotsaan loistavaa tiimiä ja nautin heidän kanssaan työskentelystä paljon. Jokainen työpäivä alkaa yhteisellä aamupalaverilla, jolloin käymme läpi tulokset ja päivän tärkeimmät aiheet. Tämän jälkeen työpäiväni täyttyy sähköposteista ja puhelinpalavereista sekä erilaisista projekteista, joilla saan kehitettyä toimintaamme entisestään.
Suosikkituotteeni on ehdottomasti uusi BX 3 akkunaulain! Se on täysin uudenlainen työkalu Hiltin tuoteportfoliossa ja se on osoittautunut erittäin luotettavaksi laitteeksi, jonka huollon tarve on todella vähäinen. Hiltin piikkaus- ja kombikoneet ovat asiakkaiden mieleen ja olen kuullut paljon hyvää myös insinööripalveluistamme.
2017 kesäkuun hiltiläinen: Matias Järnefelt
Aloitin 2013 Englannissa Hiltin myyntijohtajana ja sen jälkeen siirryin Suomeen toimitusjohtajaksi vuodesta 2015 alkaen. Pidän Hiltissä erityisesti siitä, että voin olla ylpeä yrityksestä, jossa työskentelen.
Työssäni on parasta se, että iso osa rooliani liittyy ihmisten kehittämiseen ja sen tukemiseen, että he voivat olla mahdollisimman menestyksekkäitä tehtävissään. Me Hiltillä uskomme, että kun työntekijämme kehittyvät myös yrityksemme kehittyy.
Työpäiväni ovat hyvin vaihtelevia tehtäväkentän laajuuden vuoksi, mutta pyrin priorisoimaan kolmea asiaa:
1) asiakkaiden tapaamista, oppiakseni miten voimme olla heille parempia kumppaneita,
2) aikaa Hiltiläisten kanssa, saadakseni heidän näkemyksen kehitysmahdollisuuksistamme
3) suuntamme kirkastamista.
Suosikkipalveluni on kalustonhallintaratkaisumme ON!Track.
Asiakkaillamme sitoutuu huomattavia pääomia laitteisiin ja materiaaleihin, ja usein niiden hallinnointi on tehotonta ja työlästä. ON!Track helpottaa tätä hallinnointia sekä tuo asiakkaillemme merkittäviä tuottavuushyötyjä. Ehkäpä eniten positiivista palautetta saan asiakkailtamme erinomaisesti toimivasta huoltopalvelustamme.
2017 heinäkuun hiltiläinen: Harri Koskinen
Olen työskennellyt 2 vuotta Hiltillä kenttäinsinöörinä ja parasta työssäni on liikkuvuus, vapaus suunnitella oma työni ja mahdollisuus auttaa asiakasta löytämään ratkaisuja teknisiin ongelmiin.
Jokainen työpäivä on erilainen, mutta yleensä niihin sisältyy yhteistyötä asiakkaan kanssa joko toimistolla tai työmaalla tarjoten heille teknistä tukea.
Hiltin tuotteista ehdoton suosikkini on vetokoelaite! Vetokokeella pystymme todistamaan, kuinka paljon ankkurointituotteemme oikesti kestävät ja se saa aina asiakkaan suun loksahtamaan auki
2017 elokuun hiltiläinen: ANNE TIKKANEN
Aloitin Hiltillä vuonna 2005 Hiltin myymälässä ja 2011 siirryin tekniseksi myyjäksi kentälle. Tekemisen meininki ja hyvä yhteishenki ovat minulle tärkeitä asioita sekä laadukkaat tuotteet ja brändi luovat hienon pohjan työnteolle.
Parasta työssäni on asiakkaiden luottamuksen saavuttaminen ja onnistumisen fiilis kaupanteossa. Jokainen päivä on erilainen ja vaikka työpäivä on etukäteen suunniteltu, vastaan tulee aina paljon erikoisia ja nopeaa reagointia vaativia tilanteita. On hienoa tavata paljon erilaisia ihmisiä ja huomata, että kaikesta selviää oikealla asenteella ja hyvällä huumorintajulla.
Suosikkituotteeni on DX 460 -panosnaulain ja asiakkailta saan aina paljon hyvää palautetta lasereista ja piikkareista.
2017 syyskuun hiltiläinen: Mikko Nurmi
Tulin kesätöihin Hiltille 15 vuotta sitten ja täytyy todeta, että parhaalla on mukava olla töissä.
Vastaan Hiltin palokatkotuotteista ja toimin suoraan loppukäyttäjien sekä Hilti insinöörien ja myyntitiimien kanssa, joten työni on erittäin monipuolista ja haastavaa. Hiltin palokatkotuotteet ovat teknisesti ylivertaisia ja monipuolisia, joten tuotteiden parissa on erittäin mukava työskennellä.
Työni koostuu asiakkaiden tapaamisesta, koulutusten pitämisestä, tuotteisiin liittyvistä teknisistä asioista sekä uusien tuotteiden lanseeraamisesta. Olen myös aktiivisesti yhteydessä Hiltin globaaliin tiimiin, jotta voimme yhdessä kehittää entistä parempia tuotteita ja palveluita.
Mielenkiintoisimpia työtehtäviä ovat ongelmat työmailla, joissa ongelmat ovat yleensä hyvin moninaisia johtuen kohteen teknisistä ratkaisuista sekä työmaan erikoisvaateista. Suosikki tuotteeni on juuri lanseerattu valuun jätettävä putkipalokatko CFS-CID, joka vastaa työmaiden ongelmiin tiukojen aikataulujen kanssa. Tuotteella on tyypilliseen
Hilti -tapaan erittäin laaja ETA-hyväksyntä, joka tekee tuotteen käytöstä sujuvaa ja ennenkaikkea turvallista!
2017 lokakuun hiltiläinen: JUHANI FARIN
Olen työskennellyt Hiltillä 2,5 vuotta, ensin Hilti Myymälässä sitten Account Managerina ja nyt Service & Software specialistina. Työssäni parasta on vapaus suunnitella omat työpäiväni ja kehittää omaa työtehtävääni. Selkeät tavoitteet, motivoituneet kollegat ja tarjoamamme innovatiiset ratkaisut tarjoavat äärimmäisen inspiroivan työympäristön. Tämän parempaa motivaattoria jaksamiseen ja kehittymiseen saa hakea.
On vaikea määritellä tyypillinen työpäiväni, sillä jokainen päivä on niin erilainen ja se on rikkaus. Service & Software specialistina saan työskennellä Hiltin keihäänkärkiratkaisujen parissa. Päiviini kuuluu myyntiedustajien coachaamista, paljon asiakastapaamisia, ohjelmistojen käyttöönoton suunnittelua ja toteutusta sekä asiakkaan henkilökunnan koulutustilaisuuksia. Suosikkipalveluni on Hiltin On!Track kalustonhallintaratkaisu. Wau-kokemukset, joita palvelua käyttävät asiakkaat kertovat kokeneensa ovat työni suola.
Digitalisaatio tekee varovaista tuloaan perinteikkäälle alalle ja on äärimmäisen mielenkiintoista olla osa tätä digitaalista kehityksen aaltoa, joka muokkaa rakennusalan tulevaisuutta.
2017 marraskuun hiltiläinen: KARI SINKKONEN
Olen työskennellyt Hiltillä 22 vuotta useissa eri tehtävissä. Ensimmäiset 20 vuotta työskentelin kentällä asiakkaiden parissa sekä myynnin esimiehen tehtävissä. Viimeiset kaksi vuotta olen toiminut uudessa roolissani kehitys- ja valmennuspäällikkönä sekä yrityskulttuurista vastaavana Sherpana.
On todella hienoa työskennellä voittavassa joukkueessa alan parhaiden ihmisten, tuotteiden ja palveluiden parissa. Hilti on tarjonnut urani aikana paljon haastavia työtehtäviä ja niiden kautta olen saanut mahdollisuuden itseni ja muiden kehittämiseen. Tällä hetkellä parasta työssäni onkin nähdä kouluttamieni ihmisten kehittyvän työtehtävissään ja sitä kautta auttaa heitä saavuttamaan tavoitteensa. Työpäiväni koostuvat myyntihenkilöiden ja myynnin esimiesten päivittäisestä tukemisesta ja kouluttamisesta sekä Hiltin yrityskulttuurin edistämisestä koko henkilökunnan keskuudessa. Jokainen työpäivä on erilainen, mutta erityisesti nyt kun palkkaamme paljon uusia ihmisiä taloon, on hienoa tavata joka päivä uusia ja innokkaita hiltiläisiä.
Hiltin tuotteet ja palvelut tuottavat oikeasti merkittäviä kustannussäästöjä asiakkaillemme ja erityinen suosikkini on Hilti ON!Track kalustonhallintaratkaisu. Tuotteista mielenkiintoisin on taas kesällä markkinoille tuotu uusi timanttiporauksen vedenkierrätysjärjestelmä DD-WMS 100.
2017 joulukuun hiltiläinen: VILLE JUNNOLA
Olen työskennellyt Hiltillä 5 vuotta. Ensimmäiset 2 vuotta työskentelin kenttäinsinöörinä myyden teknisiä ratkaisuja suunnittelijoille sekä tukemalla myyntiä kentällä. Tämä jälkeen siirryin isojen projektien pariin ja tällä hetkellä toimin projektitiimin vetäjänä.
On hienoa työskennellä Hiltillä alan parhaiden palvelujen, ohjelmistojen ja tuotteiden parissa. Parasta on osaavat työkaverit, mukava yhteishenki ja tekemisen meininki. Lisäksi olen saanut loistavan mahdollisuuden itseni, muiden ja liiketoiminnan kehittämiseen.
Työni on erittäin mielenkiintoista, koska tiimini toimii vain isojen rakennusprojektien kuten esim. kauppakeskusten, sairaaloiden ja datakeskusten parissa. Työpäiväni kuluvatkin pääosin isojen ratkaisukauppojen parissa sekä oman tiimin tukemisessa. Suosikkituotteeni on MIQ-kiskojärjestelmä ja asiakkaamme arvostavat suuresti suunnittelupalvelujamme liittyen ratkaisukauppoihin.